RECORD: SNELSTE DRONE TER WERELD VOLGT MAX VERSTAPPEN IN GLOEDNIEUWE RB20 OP SILVERSTONE

Het Nederlandse drone team Dutch Drone Gods volgden met een FPV drone de gloednieuwe RB20 van Max Verstappen op het circuit van Silverstone per uur.

Het F1-seizoen moet nog beginnen, maar de gloednieuwe RB20 van drievoudig wereldkampioen Max Verstappen - voor het eerst up close in actie! - heeft al een eerste record beet. Of heeft toch op zijn minst zijn steentje bijgedragen. De nieuwe bolide van de drievoudige wereldkampioen werd immers gevolgd door een speciaal gebouwde FPV drone. Die werd bestuurt door het Nederlandse drone team Dutch Drone Gods en wist Max een ononderbroken ronde lang te volgen op het circuit van Silverstone in Groot-Brittannië. Het duurde meer dan een jaar om een drone te maken die twee keer sneller kon accelereren dan een F1-auto, 300 km/u haalde in slechts 4 seconden. De topsnelheid? Maar liefst 350 km/u!

"Ik had nooit gedacht dat ik een drone zo snel zou zien gaan. Laat staan met een camera! Ik wist niet dat hij me volgde tijdens het rijden in zeer natte omstandigheden en op sommige plekken was hij heel dichtbij. Ik was echt verbaasd dat ze me aan deze snelheden konden bijhouden, zelfs in de bochten. Dit geeft echt een andere kijken op Formule 1!" - Max Verstappen, Oracle Red Bull Racing

PERSINFO - NIET VOOR PUBLICATIE