EEN UNIEKE TEAMBUILDING MET PRO-TRIATLEET MARTEN VAN RIEL!

Van de klassieke afterwork met je collega's naar een unieke teambuilding met professioneel triatleet Marten Van Riel waar je samen je grenzen verlegt!

Sporten wordt doorgaans voor of na de werkuren gedaan. Daardoor gaan velen het beschouwen als een lastige taak die er nog eens bijkomt. Want we hebben het allemaal al zo druk. Wat als je samen met je collega’s gezondheidswinst kunt boeken en ondertussen ook gezellig kunt bijkletsen? Triatleet Marten Van Riel (26) neemt jullie mee op sleeptouw. Alle begin is moeilijk, daarom zou het fijn zijn als jullie bij jullie eerste #RedBullAfiterwork worden begeleid door iemand met kennis van zaken. Red Bull geeft een unieke work-outsessie onder begeleiding van de triatleet Marten Van Riel weg. Hij leidt jullie eerste work-out in goede banen en voorziet je van de nodige tips & tricks. "Ik denk dat het voor iedereen een leuke stimulans kan zijn om de teamspirit te verhogen en om ook nieuwe waarden te leren kennen uit een compleet andere wereld." zegt Marten.

Duizendpoot Marten Van Riel is een jonge triatleet die sinds 2013 professioneel aan de slag is. Hij weet als geen ander hoe je je lichaam in topvorm krijgt.

"Voor mij is samen sporten enorm belangrijk. Het brengt niet alleen een sociaal aspect in het trainen, maar het werkt ook enorm motiverend. Samen sporten met je collega’s wekt heel veel emoties op en creëert een intense band van samenhorigheid. Verschillende sporten leren je om samen te werken, door te zetten, elkaar te motiveren en nog veel andere factoren die belangrijk zijn in een team. Dat zowel op als naast de werkvloer." zegt Marten Van Riel.

Als we dan toch minstens acht uur per dag moeten werken tot ons 67e, dan kunnen we er maar beter voor zorgen dat we ons amuseren op de werkvloer. Een leuke, collegiale sfeer, tijdens en na de werkuren, draagt daartoe bij. Het afterwork-concept, dat komt overgewaaid uit Amerika, is al volledig ingeburgerd. Een pintje drinken, een mondje eten en soms zelfs een beentje smijten, zijn de ingrediënten om een avondje te ontstressen in het gezelschap van je collega’s. Maar hoe combineer je dat met een actieve levensstijl? Daarom nodigt Marten iedereen uit om collega's te motiveren deel te nemen aan het #RedBullAfiterwork concept. "Uiteraard zal de workout aangepast worden aan het niveau en het type sporters dat deel neemt. Zijn dit mensen die al ervaring hebben in duursport, dan kan je veel verder gaan dan als iemand zonder sportachtergrond" zegt Marten.

Foodie

Een gezond en gevarieerd voedingspatroon vormt, net als bewegen, een cruciaal onderdeel van een fitte levensstijl. Daarom krijgen jullie na de work-out een lekkere maaltijd voorgeschoteld die bereid wordt door voedingsdeskundige Stephanie Scheirlynck.

We worden vandaag met enorm veel boeken en meningen rond de oren geslagen over wat gezond eten nu is. Stephanie helpt je bij het onderscheiden van feiten en fabels. Want gezond eten is gewoon eten met gezond verstand. Als kers op de taart gaan jullie naar huis met een goodiebag vol lekkers zodat jullie ook thuis aan de slag kunnen.

"Een lekkere en gezonde maaltijd is bijna belangrijker dan de workout zelf. Als je traint breek je je lichaam eigelijk een klein beetje af. Gezonde kwaliteitsvolle voeding vormt dan de bouwstenen om je lichaam terug op te bouwen en zelfs sterker te maken dan voordien. Voeding is enorm belangrijk en dan zeker in de duursport. Op zich ontzeg ik mij bijna van niets lekkers. Ik eet alles, maar ik eet alles met mate. Als ik op een zware trainingsdag frietjes met een curryworst zou eten, dan zal ik de dag erna meteen voelen dat mijn lichaam nirt gerecupereerd is." zegt Marten.

DEELNEMEN?

Deelnemen kan zeer eenvoudig oor te surfen naar redbull.be/afiterwork en het (korte) formulier in te vullen.* Deelnemen kan tot en met 30 augustus. Marten Van Riel zal zelf uit alle inzendingen een keuze maken.

"Uiteraard hebben creatieve, leuke of grappige inzendingen een streepje voor. Maar ik denk dat ik ook let op wie er mij een uitdaging kan geven en wie het mij persoonlijk lijkt dat ik het meeste kan bijbrengen. Een gemotiveerde, geïnteresseerde groep is dus ook heel belangrijk."

* ZONDER AANKOOPSVERPLICHTING. AANKOPEN VERHOGEN DE KANS OP WINNEN NIET. U mag niet deelnemen indien u buiten België verblijft. U bent minimaal 18 jaar oud op het moment van de deelname. Start 29 juli 2019 11:59 en eindigt op 30 augustus 2019 23:59. Voor het volledige wedstrijdreglement ga naar redbull.be/afiterwork. ​

Q&A_MartenVanRiel_RedBullAfiterwork.pdf