DIT WAS RED BULL RAMPAGE 2021!

De meest brutale MTB-wedstrijd ter wereld stelde niet teleur. Onze landgenoot Thomas Genon werd zevende in het Amerikaanse Utah en bevestigt zo zijn plaats tussen de wereldtop. De Canadees Brandon Semenuk won voor de vierde keer. En de beelden moet je zien natuurlijk!

De ruwe bergruggen rond het Amerikaanse Hurricane vormden het strijdtoneel voor de twintigste editie van de legendarische MTB-competitie Red Bull Rampage. Onze landgenoot Thomas 'Tommy G' Genon tekende voor de achtste keer present en werd na twee fantastische runs erg knap zevende. Na acht dagen graven, hakken en zelf hun jumps uit de rotsen kerven doken de uitverkoren deelnemers met hun speciaal aangepaste fiets van de ruwe heuvelrug naar beneden. Het resultaat? Knappe staaltjes stuurmanskunst en adembenemende tricks. Het was de Canadees Brandon Semenuk die uiteindelijk - en al voor de vierde keer! - de overwinning pakte, met Kurt Sorge op de tweede en Reed Boggs op de derde plaats.

Een van de vlakste landen ter wereld

Thomas Genon nam al voor de achtste keer deel aan Red Bull Rampage. En elke keer opnieuw verbaast de MTB-wereld zich over hoe iemand uit België - een van de vlakste landen ter wereld - zich kan meten met de wereldtop freeride MTB. Want alleen al mogen aantreden in Red Bull Rampage - laat staan acht keer op rij - spreekt boekdelen over het kunnen van onze landgenoot.

"Heerlijk om hier weer terug te zijn. Het voelt als thuiskomen. Red Bull Rampage is echt iets speciaals. Als je bovenop die berg staat, net voor je dropt, ben je even helemaal alleen op de wereld. Dan vol focus naar beneden om te tonen wat je kan. Gevolgd door die ongelooflijke ontlading. Onbeschrijflijk is dat. Ik heb alles kunnen tonen wat ik wou. De grenzen van onze sport worden hier keer op keer verlegd, en ik ben echt stoked dat ik daar deel van kan uitmaken." - Thomas Genon

BEKIJK/DOWNLOAD HIER DE RUN VAN TOMMY G!

Resultaten Red Bull Rampage 2021

1. Brandon Semenuk - 89
2. Kurt Sorge - 88.33
3. Reed Boggs - 87
...
7. Thomas Genon - 77

Best Trick Award - Tom Van Steenbergen (frontflip drop)
Best Style Award - Jaxson Riddle

Persinfo

- Foto's hieronder, gratis voor gebruik mits vermelding credits: Red Bull Content Pool.
- Newscut: https://www.redbullcontentpool.com/international/CP-V-33494
- Run Thomas Genon: https://drive.google.com/file/d/1kLL1klnreNx4-l-yMxQwx9eL0YhyCf6u/view?usp=sharing
- Livestream (replay): https://www.youtube.com/watch?v=4vGOp-dPXJU

Karel Voet